Jump to content
HWBOT Community Forums

HWBOT Translation - DUTCH // Nederlands


Massman

Recommended Posts

Both files have been translated completely, so the translation into Dutch should be fully done. Please inform us if some sentences are incorrectly translated or if you have a better translation than the current version.

 

SMALL GUIDE

 

In attachment you can find the strings that need to be translated. The objective is to translate the sentences after the string=, for instance:

 

this_is.an.example.title=To je primer

 

Also note:

- if 'title' is in the string, it means that the first letter must be a capital letter

- text like {0} and {1} is used when the sentence has a variable in it, for instance team name or amount of points

 

Try to be as close to the english message as possible, however don't be scared to change the sentence to make it sound/look better. What's important is that people who don't know English can also understand HWBOT :).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi.

 

Bij deze ga ik maar even verder 'zeuren' over Liga. Misschien kun je het woord Liga beter weghalen?

 

Ik heb nog een foutje gevonden in de eerste .txt file op regel # 378 staat het volgende:

motherboard.info_x.member.made.pictures.click.thumbnail.for.detail={0} leden hebben een fotos van hun systeem gebruikmakende van een {1} moederbord. Je kan meer details opvragen van een foto door op de thumbnail te klikken.

 

...hebben een fotos van hun... klopt natuurlijk niet.

Een suggestie is:

 

motherboard.info_x.member.made.pictures.click.thumbnail.for.detail={0} leden hebben een of meerdere foto's van hun systeem gebruikmakende van een {1} moederbord. Je kan meer details opvragen van een foto door op de thumbnail te klikken.

 

Een voorbeeld vind je hier: http://hwbot.org/hardware/motherboard/crosshair_iii_formula?tab=gallery

 

Hopelijk heb je er wat aan!

 

Als ik nog wat tegenkom zal ik het melden. ;)

Link to comment
Share on other sites

today_news.competition.news=Competitie niews: +u

today_news.previous.news=Ouder niews: Weer zo eentje.misschien even nalopen met 'vervang'functie niew=nieuws

edit.result_you.can.use.this.non.retail.hardware=deze van deze optie gebruik maken als je hardware gebruikt die niet verkrijgbaar is via de retail kanalen je kunt van deze optie gebruik maken

 

Liga; ik zou ook voor ranglijst gaan.

 

Dat is na 39% van de file. Ik ga straks nog wel even verder.

 

[off topic]Ik zie dat mijn Join date op Jan 1970 staat, ik dacht die datum te hebben ingevoerd toen mij bij registratie werd gevraagd naar geboortedatum. Of ik heb daar sowieso niets ingevuld en dan is het een bug in de software.[/off topic]

Edited by Snowmiss
off topic reactie/ dubbele verbetering
Link to comment
Share on other sites

Voor liga: of niks of lijst

 

Wat me is opgevallen is dat een heleboel nog niet eens in de .txt files staat vermeld?

 

Als je bijvoorbeeld op 'aosdihfaowiehfowaiehf' bij processors zoekt, staat er in het Engels: No hardware found, please be more specific.

 

Zo zijn er nog een aantal andere dingen zoals foutmeldingen die niet vertaald zijn: het knopje 'Compare' is nog Engels, en als je erop klikt dan krijg je een Engelse foutmelding dat je 2 processors moet kiezen.

Link to comment
Share on other sites

user_flagged.by.crew.no.points.nor.rank=werden gerapporteerd door onze moderators and vergen aandacht\. Je zal geen positie toegewezen krijgen, noch punten worden toegekend zolang dit probleem niet opgelost is. en

 

submit.bmapp_green=met green aangeduidde zijn groen

 

competition_you.need.join.competition.team.to.participate.in.contest=Je bent verplicht van een competitie team te vervoegen om deel te nemen aan deze competitie om lid te zijn van een competitie team

 

hardware_if.browsing.through.tech.specs.nothing.for.you.title=Als je het niet ziet zitten om zelf te technische specificaties te doorzoeken\, kan je eventueel een kijkje nemen naar deze

 

Dit is mijn bijdrage aan die eerste .txt file ;)

 

En ik zie nog wat als ik naar een CPUz score lijst ga:

Score Overklokker Hardware Koeling Punten Media

 

Waarbij onder die laatste kolom het team van de overklokker staat, moet Media dan ook niet Team zijn?

 

PS Ook een Ctrl-F5 maakt niet dat mijn signature geupdate wordt :(

Edited by Snowmiss
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In deze post doe ik het precies andersom als hierboven ;)

 

today_news.you.can.broadcast.your.own.overclocking.sessions.live.using.fre.services.like=You can zelf een overclocking sessie uitzenden gebruik makende van -> Je kan

 

user_you.will.receive.notifications.when.you.gain.or.lose.cups.points.or.achievements.title=Je wordt op de hoogte gebracht wanneer je punten, trofeeën or verdiensten wint. -> of

 

En die van de Rangschikking op de team pages kan ik zo gauw niet vinden. Zie mijn post in het bugs topic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...